Diederik Steunenberg jeugdtoernooi 2017

21 januari 2017

Tafeltennissers winnen geen prijzen op het Diederik Steunenberg jeugd tafeltennistoernooi:

Zaterdag 14 januari 2017 werd het Diederik Steunenberg jeugd tafeltennistoernooi in Zwolle gehouden. De tafeltennisvereniging TT Zwolle organiseerde dit toernooi ter nagedachtenis aan het in 2008 plotseling overleden jeugd tafeltennistalent Diederik Steunenberg. Het Diederik Steunenberg toernooi is gekoppeld aan het Zwols Dierenasiel. Als er geld overgehouden wordt dan gaat de winst naar het Zwolse dierenasiel. Ongeveer 90 jongens en meisjes kwamen meedoen aan de 7e  editie van dit toernooi.
Drie jeugdleden van de Tafeltennisvereniging Staphorst waren bij dit toernooi van de partij, t.w. Hester de Boer, Janiek de Rijke en Lucas Diepenbroek. In verschillende poules werden Hester  en Lucas ingedeeld in de B-klasse, Janiek in de C-klasse. Na de poulewedstrijden werden de 1e  twee uit de poule doorgeplaatst naar de hoofdronde,  de nummers 3 t/m. 6 ging naar de troostronde.
Hester en Lucas gingen na de voorronde verder in de troostronde, maar stranden hierin. Janiek ging in zijn klasse verder in de hoofdronde, daarin eindigde hij als eerste en ging door naar de kwartfinale. In de kwartfinale kwam het avontuur van Janiek tot een einde.  De Staphorster spelers hebben prima gespeeld.

Bekijk hier alle foto’s